Częste pytania

  1. Jaką firmą kurierską wysyłacie Państwo towary?
  2. Gdzie jest najbliższy oddział firmy kurierskiej?
  3. Jakie są godziny pracy firmy kurierskiej?
  4. Czy można ustalić z kurierem konkretną godzinę odbioru przesyłki?
  5. Jak skontaktować się z kurierem?
  6. Strona internetowa (śledzenie przesyłki) nie pokazuje informacji o mojej przesyłce, dlaczego?
  7. W jakich godzinach są dostawy?
  8. Co się dzieje jak kurier mnie nie zastanie w miejscu dostawy?
  9. Czy można sprawdzić zawartość przesyłki przez zapłaceniem kwoty pobrania i pokwitowaniem odbioru przesyłki?
  10. Ile czasu zajmuje dostawa towaru od dnia wysłania?
  11. Skąd będę wiedział, że danego dnia mam czekać na przesyłkę?
  12. Co mam zrobić jeśli mimo oczekiwania nie otrzymałem danego dnia przesyłki?
  13. Czy mogę podać jako adres dostawy adres mojej pracy?
  14. Jak mogę sprawdzić co dzieje się z moją przesyłką?
  15. Jak powinna wyglądać paczka, którą ma mi przywieść kurier?
  16. Co mam zrobić jeśli stwierdzę, że w przesyłce jest nie to co, zamawiałem lub czegoś brakuje?
  17. Co mam zrobić, jeśli przesyłka, którą chce mi wręczyć kurier jest uszkodza lub nosi ślady otwierania?
  18. Czy mogę odebrać przesyłkę w oddziale firmy kurierskiej?
  19. W jakich godzinach mogę odebrać przesyłkę osobiście w oddziale firmy kurierskiej?
  20. Czy firma kurierska dostarcza przesyłki w soboty?
  21. Jakie są godziny pracy kurierów w sobotę?
  22. Czy usługa dostawy na sobotę kosztuje dodatkową opłatę, jeśli tak to jaką?
  23. Mieszkam w miejscu gdzie nie ma możliwości dostawy w sobotę ale pilnie potrzebuje otrzymać zamówiony towar właśnie w sobotę, czy mogę osobiście odebrać przesyłkę w oddziale DPD i czy to kosztuje dodatkowe 10 zł?
  24. W jakich godzinach mogę odebrać przesyłkę w oddziale firmy kurierskiej?
  25. Czy istnieje możliwość aby wysłać przesyłkę inną firmą niż DPD?
  26. Czy jest możliwość wysyłki za granicę, ile to kosztuje?
  27. W jakiej sytuacji należy spisać protokół odbioru (reklamacji)?

1. Jaką firmą kurierską wysyłacie Państwo towary?

Firmą kurierską Geis Parcel PL Sp. z o. o.

2. Gdzie jest najbliższy oddział firmy kurierskiej?

Można to sprawdzić na stronie internetowej firmy Geis :  lista oddziałów

albo pod numerem telefonu: +48 22 212 28 00

3. Jakie są godziny pracy firmy kurierskiej?

Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 20:00 oraz w soboty w godzinach 8:00 - 14:00. Podane godziny nie są równoznaczne z godzinami w których można odbierać samemu przesyłki z oddziału. Prosimy przeczytać poniższe pytania do końca.

4. Czy można ustalić z kurierem konkretną godzinę odbioru przesyłki?

W wybranych sytuacjach istnieje taka możliwość, jednak ani nasza firma ani firma kurierska nie może gwarantować (tak jak jest to w przypadku Poczty Polskiej) godziny dostawy. Jednakże w większych miastach zazwyczaj nie sprawia to problemu i można umówić się z kurierem na określoną godzinę. W mniejszych miejscowościach może być to problem, gdyż kurier ma ustaloną trasę w mieście oraz poza nim i może nie mieć fizycznej możliwości być u Państwa o określonej godzinie.

Uwaga: Informujemy, że kurier nie ma obowiązku inicjowania kontaktu telefonicznego z Państwem, w celu uzgodnienia dokładnej godziny odbioru przesyłki. Kontakt telefoniczny wykorzystuje jedynie wtedy, gdy nie zastanie adresata pod wskazanym w liście przewozowym miejscem dostarczenia paczki.

5. Jak skontaktować się z kurierem?

Posiadając numer swojej przesyłki, w dzień spodziewanej dostawy, najlepiej rano, można zadzwonić do Działu Obsługi Klienta +48 22 212 28 00   (lub na nr bezpośredni najbliższego oddziału firmy kurierskiej) i podać dyspozytorowi numer przesyłki oraz poprosić o numer telefonu do właściwego kuriera.

Na Państwa życzenie wyrażone odpowiednią adnotacją w polu uwagi podczas składania zamówienia, możemy na liście przewozowym umieścić informację z prośbą o kontakt telefoniczny kuriera z odbiorcą przed dostawą. Jednak nie jesteśmy w stanie zagwarantować wykonania tej prośby przez kuriera.

6. Strona internetowa (śledzenie przesyłki) nie pokazuje informacji o mojej przesyłce, dlaczego?

Przesyłki w bazie danych firmy kurierskiej pojawiają się dopiero od godziny około 19.00 - 20.00 w dniu nadania. Docelowy oddział udzieli dodatkowych informacji dopiero następnego dnia rano.

7. W jakich godzinach są dostawy?

Zazwyczaj od około godziny 10-tej do godziny 17-tej. Większość przesyłek dostarczana jest (szczególnie w większych skupiskach miejskich) w godzinach 12:00-15:00.

8. Co się dzieje jak kurier mnie nie zastanie w miejscu dostawy?

Kurier powinien zostawić dokument awizo z numerem przesyłki i telefonem do oddziału firmy. Jednak np. na osiedlach, w blokach, może to być utrudnione z powodu stosowania domofonów. Kurier może też się skontaktować z Państwem telefonicznie na podany przez nadawcę numer telefonu, ale nie ma takiego obowiązku.

Po pozostawieniu awizo, kurier zwraca przesyłkę do magazynu oddziału. Ponowna próba dostarczenia następuje zazwyczaj następnego dnia. Sugerujemy zadzwonić na podany na awizo numer telefonu i potwierdzić dogodną godzinę i dzień ponownej próby doręczenia. Ułatwi to skuteczność ponownego doręczenia przesyłki.

W przypadku gdy powtórna próba doręczenia się nie powiedzie przesyłka zwykle wraca do nadawcy lub zostaje zatrzymana w oddziale do czasu wyjaśnienia z nadawcą dalszych losów przesyłki.

9. Czy można sprawdzić zawartość przesyłki przez zapłaceniem kwoty pobrania i pokwitowaniem odbioru przesyłki?

Odbiorca nie może otworzyć przesyłki przed zapłaceniem kwoty pobrania i pokwitowaniem odbioru. Wynika to z konieczności ochrony zawartości przesyłki przed ingerencją osób trzecich w czasie jej transportu od dostawcy do odbiorcy oraz tego, że kurier jest za przesyłkę odpowiedzialny do momentu jej skutecznego i ostatecznego doręczenia. Taka procedura obowiązuje we wszystkich firmach kurierskich na rynku.

Po uiszczeniu kwoty pobrania należy koniecznie sprawdzić zawartość przesyłki przy kurierze. W przypadku niezgodności zawartości - czytaj poniżej dalsze odpowiedzi.

10. Ile czasu zajmuje dostawa towaru od dnia wysłania?

Firma kurierska Geis deklaruje doręczenie przesyłki w następnym dniu roboczym po dniu jej nadania czyli np. przesyłki nadane w poniedziałek docierają we wtorek itd. Mogą jednak zdarzyć się przypadki losowe (awaria samochodu itp.) na które nie ma wpływu ani firma Geis ani nasza firma. Dlatego przy zamówieniach prosimy brać pod uwagę także wypadki losowe i w miarę możliwości składać zamówienia min. 3-4 dni przed np. wyjazdem na urlop.

11. Skąd będę wiedział, że danego dnia mam czekać na przesyłkę?

W dniu nadania przesyłki, około godziny 17-tej otrzymacie Państwo od naszej firmy e-mail z potwierdzeniem wysłania towaru razem z numerem przesyłki. To będzie oznaczało, że następnego dnia roboczego należy spodziewać się kuriera.

12. Co mam zrobić jeśli mimo oczekiwania nie otrzymałem danego dnia przesyłki?

Należy skontaktować się z oddziałem firmy GEIS, podać numer oczekiwanej przesyłki i zapytać o powód niedostarczenia jej zgodnie z oczekiwaniami. Być może kurier nie mógł z jakiegoś powodu trafić pod podany adres docelowy. Samodzielne sprawdzenie losu przesyłki w najbliższym oddziale GEIS jest najszybszym sposobem na zdobycie informacji o dostawie przesyłki.

Nasi konsultanci handlowi także służą pomocą w ustaleniu losów Państwa nie dostarczonej przesyłki.

13. Czy mogę podać jako adres dostawy adres mojej pracy?

Tak. Najlepiej podać taki adres pod jakim będą Państwo osiągalni w godzinach doręczeń czyli zazwyczaj od 10-tej do 17-tej. Sugerujemy aby miejscem dostawy było miejsce pracy, gdyż kurierom zwykle wygodniej trafić do zakładu pracy (firmy), niż do mieszkania pod prywatnym adresem.

14. Jak mogę sprawdzić co dzieje się z moją przesyłką?

W emailu potwierdzającym wysłanie do Państwa towaru jest podany numer przesyłki. Mając ten numer można sprawdzić status przesyłki na stronie internetowej https://www.geis.pl/pl  Można także skontaktować się telefonicznie z Działem Obsługi Klienta lub najbliższym oddziałem firmy GEIS

15. Jak powinna wyglądać paczka, którą ma mi przywieść kurier?

To zależy od zawartości. Małe przedmioty typu termometry, filtry itp. zapakowane są w kopertę lub małą paczkę .

Pozostałe przesyłki pakowane są w kartony i dokładnie obklejane firmową taśmą klejącą zwierającą m.in. logo sklepu . Niektóre paczki dodatkowo zabezpieczamy czarną folię stretch i następnie zaklejamy wspomnianą taśmą firmową.

16. Co mam zrobić jeśli stwierdzę, że w przesyłce jest nie to co, zamawiałem lub czegoś brakuje?

Są dwie możliwości opisane poniżej. W każdym przypadku należy jak najszybciej skontaktować się z naszą firmą oraz koniecznie spisać z kurierem protokół szkody na specjalnym druku udostępnionym przez kuriera. Tylko protokół podpisany przez kuriera jest podstawą do reklamacji zawartości przesyłki!

1) odmowa odbioru przesyłki
Po uiszczeniu kwoty pobrania, należy zażądać obecności kuriera przy sprawdzeniu zawartości przesyłki (sprawdzenie musi jednak nastąpić natychmiast i w obecności kuriera). Nawet po uiszczeniu kwoty pobrania jest możliwy zwrot przesyłki kurierowi i natychmiastowy odbiór pobrania. Należy spisać z kurierem protokół szkody i oddać przesyłkę do zwrotu na koszt sklepu. Kurier zwraca wtedy kwotę pobrania.
W ten sposób zachowane jest bezpieczeństwo zarówno odbiorcy, jak i odpowiedzialnego za przesyłkę kuriera.

2) odebranie przesyłki i kontakt z naszą firmą w celu ustalenia sposobu naprawienia niezgodności w przesyłce
Należy odebrać przesyłkę, spisać stosowny protokół szkody (niezgodności) i bezzwłocznie skontaktować się z nami przedstawiając protokół (w formie faksu czy zeskanowanego pliku). Natychmiast przystąpimy do wyjaśnienia takiego stanu rzeczy i jego naprawy.
Informujemy, że wszystkie przesyłki są dodatkowo ubezpieczone na wypadek zaginięcia, zniszczenia, uszkodzenia czy kradzieży.

17. Co mam zrobić, jeśli przesyłka, którą chce mi wręczyć kurier jest uszkodza lub nosi ślady otwierania.

Jeśli są podejrzenia, że paczka była otwierana bądź widać uszkodzenia przesyłki powstałe podczas transportu prosimy nie odbierać przesyłki i jak najszybciej skontaktować się z naszym sklepem.

18. Czy mogę odebrać przesyłkę w oddziale firmy kurierskiej?

Tak. Można zamówić dostawę "z odbiorem własnym" z najbliższego oddziału firmy Geis. W takim przypadku przesyłkę zaadresujemy na adres oddziału w którym Państwo chcieliby ją odebrać z odpowiednia adnotacją dla firmy kurierskiej, że będzie odbiór osobisty przesyłki w oddziale .

19. W jakich godzinach mogę odebrać przesyłkę osobiście w oddziale firmy kurierskiej?

Generalnie przesyłki można odebrać w godzinach 10:00 - 18:00, ale może to się różnic w zależności od dnia pracy i oddziału dlatego proponujemy skontaktować się z danym oddziałem telefonicznie i ustalić w jakich godzinach można odebrać przesyłkę.

20. Czy firma kurierska dostarcza przesyłki w soboty?

Tak, ale tylko miastach gdzie znajduje się oddział GEIS lub w ich pobliżu. Możliwość dostawy na sobotę musi potwierdzić nasz konsultant handlowy w porozumieniu z naszym działem logistyki.

21. Jakie są godziny pracy kurierów w sobotę?

Kurierzy rozwożą przesyłki w godzinach najczęściej od 9 do 14-tej. Jeśli kurier nie zastanie Państwa w tych godzinach może być problem z odebraniem przesyłki w sobotę.

22. Czy usługa dostawy na sobotę kosztuje dodatkową opłatę, jeśli tak to jaką?

Dostawa na sobotę kosztuje dodatkowo 10 zł.

23. Mieszkam w miejscu gdzie nie ma możliwości dostawy w sobotę ale pilnie potrzebuje otrzymać zamówiony towar właśnie w sobotę, czy mogę osobiście odebrać przesyłkę w oddziale GEIS i czy to kosztuje dodatkowe 10 zł?

Niestety nie ma takiej możliwości.

24. W jakich godzinach mogę odebrać przesyłkę w oddziale firmy kurierskiej?

Zazwyczaj w godzinach 10:00 - 18:00. Zalecamy jednak na wszelki wypadek o wcześniejszy kontakt z oddziałem w celu potwierdzenia godzin pracy oddziału w danym dniu.

25. Czy istnieje możliwość aby wysłać przesyłkę inną firmą niż GEIS ?

Tak, w wyjątkowych sytuacjach, na specjalne życzenie klienta. Może to jednak spowodować niewielkie opóźnienie w wysyłce towaru z powodu zmiany standardowej procedury pracy naszego magazynu oraz konieczności zamówienia odbioru paczki przez wskazaną firmę kurierską. Takie zamawianie odbioru zazwyczaj należy zgłosić do godziny 13-14 jeśli odbiór ma nastąpić jeszcze w tym samym dniu.

Muszą także być spełnione 2 warunki: 1) musi to być dostawa bez usługi pobrania należności (czyli zamówienie musi być opłacone wcześniej np. przelewem - przedpłatą lub kartą kredytową), 2) tego typu dostawa odbywa się zawsze na koszt klienta.

26. Czy jest możliwość wysyłki za granicę, ile to kosztuje?

Wysyłamy przesyłki do wszystkich krajów Unii Europejskiej oraz kilku spoza Unii, koszt takiej wysyłki wynosi zazwyczaj 100 zł ale dokładny koszt należy skonsultować z naszym handlowcem indywidualnie.

27.  W jakiej sytuacji należy spisać protokół odbioru ( reklamacji)?

W chwili odbioru przesyłki odbiorca powinien sprawdzić czy opakowanie jest oryginalnie zapakowane. Paczka musi być oklejona taśmami firmowymi, które nie mogą nosić śladów uszkodzenia. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania, taśm lub stwierdzenia prób otwierania przesyłki, należy spisać w obecności kuriera . Po odbiorze należy w obecności kuriera otworzyć paczkę i sprawdzić czy jej zawartość jest zgodna z zamówieniem oraz czy towary nie noszą śladów uszkodzenia. W razie stwierdzenia nieprawidłowości należy spisać protokół na którym musi podpisać się kurier i niezwłocznie skontaktować się z naszą firmą. Protokół odbioru spisany w obecności kuriera jest jedyną podstawą do uznania ewentualnych reklamacji.

Sugerujemy zawsze sprawdzać zawartość przesyłki przy kurierze, nawet jeśli nie nosi ona widocznych śladów uszkodzeń.