Polityka prywatności serwisu www.gastromix.pl

Polityka skierowana jest do użytkowników strony internetowej www.gastromix.pl

W Polityce zostały opisane zasady gromadzenia oraz wykorzystywania danych użytkowników serwisu, które są gromadzone bezpośrednio od nich lub za pośrednictwem plików cookies oraz podobnych technologii.


1. Administrator danych osobowych klientów sklepu gastromix.pl

Administratorem danych osobowych klientów sklepu gastromix.pl oraz osób korzystających z serwisu www.gastromix.pl jest firma Gastromix II S.C. Waldemar Gazurek Mieczysław Franek , ul. Śląska 2, 43-430 Skoczów o numerze NIP 548-23-42-232. Zbiory danych zostały zgłoszone i zarejestrowane w rejestracji Głównego Inspektoratu Ochrony Danych Osobowych (GIODO).


2. Zakres i cel przetwarzania danych

2.1. Dane osobowe klientów i osób korzystających z naszej witryny przetwarzane są przez nas w celu prowadzenia sklepu www.gastromix.pl, a w szczególności:
- świadczenia dostępnych za jego pośrednictwem usług sprzedaży,
- obsługi procesu rejestracji tj. czynności polegającej na założeniu przez klienta Konta Klienta (jeżeli chce być posiadaczem takiego konta) i logowania do tego konta,
-ewentualnego dochodzenia roszczeń,
-przesyłania przez Sprzedającego na wskazany adres poczty elektronicznej - w formie elektronicznej - zamówionego biuletynu (newsletter), ofert handlowych oraz informacji o nowościach i promocjach,
- wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną,
- zapewnienia sprawnego funkcjonowania sklepu,
- tworzenia wewnętrznych raportów i analiz,
- tworzenia statystyk oglądalności podstron serwisu sklepu,
- dostosowania serwisu sklepu do potrzeb klientów,
- zawarcia i wykonywania Umowy sprzedaży produktów (włącznie z dostawą produktów) i obsługi reklamacji,
- wykonania obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)

2.2. Podanie danych osobowych, a także zgoda na ich przetwarzanie nie jest obowiązkowe (jest dobrowolne), ale jest konieczne do świadczenia przez nas ww. usług. Dane osobowe, które użytkownik serwisu, klient poda i na których przetwarzanie wyrazi zgodę, będą przetwarzane wyłącznie w zakresie i celu, jakim obejmie dana zgoda.
 

3. Dane zbierane podczas rejestracji w gastromix.pl

3.1.Każdy potencjalny klient ma możliwość obejrzenia asortymentu proponowanego przez nasz sklep bez rejestracji w systemie - na tym etapie nie pobieramy żadnych danych.

3.2. Jeśli zdecydujesz się na zakup towaru w naszym sklepie, możesz wskazać opcję założenia konta użytkownika, na którym będziesz mógł w przyszłości obserwować losy swojego zamówienia oraz przejrzeć historię swoich wcześniejszych zakupów. W tym celu poprosimy Cię o podanie niezbędnych w tym procesie danych tj. imienia i nazwiska oraz adresu e-mail, który będziesz wykorzystywać przy opcji logowania. Masz oczywiście do wyboru możliwość realizacji zamówienia bez konieczności zakładania konta.


4. Dane uzupełniane podczas transakcji zakupu.

4.1. Jeśli zdecydujesz się złożyć zamówienie w naszym sklepie, poprosimy Cię o podanie następujących danych: imię, nazwisko, telefon, e-mail, adres dostawy oraz informacji dotyczących formy płatności.

4.2.Wszystkie powyższe dane są niezbędne do przeprowadzenia sprawnej transakcji zakupu - abyśmy mogli potwierdzić realizację zamówienia, poinformować Cię o ewentualnych opóźnieniach i dostarczyć wybrane produkty pod wskazany adres. Możesz również poprosić o wystawienie paragonu lub faktury VAT, zaznaczając odpowiednią opcję na formularzu zamówienia. W przypadku fakturowania transakcji poprosimy dodatkowo o podanie: numeru NIP, nazwy firmy oraz adresu siedziby, a w odniesieniu do osób fizycznych - o podanie adresu zamieszkania. Pozostałe dane osobowe nie są wymagane.


5. Pliki cookies

5.1. Pliki Cookies (ciasteczka) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej stronę Sklepu Internetowego (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci smartfona – w zależności z jakiego urządzenia korzysta odwiedzający nasz Sklep Internetowy). Szczegółowe informacje dot. plików Cookies, a także historię ich powstania można znaleźć m.in. tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko.

5.2. Administrator może przetwarzać dane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania przez odwiedzających ze strony Sklepu Internetowego w następujących celach:

5.2.1. identyfikacji Usługobiorców jako zalogowanych w Sklepie Internetowym i pokazywania, że są zalogowani;

5.2.2. zapamiętywania Produktów dodanych do koszyka w celu złożenia Zamówienia;

5.2.3. zapamiętywania danych z wypełnianych Formularzy Zamówienia, ankiet lub danych logowania do Sklepu Internetowego;

5.2.4. dostosowywania zawartości strony Sklepu Internetowego do indywidualnych preferencji Usługobiorcy (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz optymalizacji korzystania ze stron Sklepu Internetowego;

5.2.5. prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony Sklepu Internetowego;

5.2.6. remarketingu, to jest badania cech zachowania odwiedzających Sklep Internetowy poprzez anonimową analizę ich działań (np. powtarzające się wizyty na określonych stronach, słowa kluczowe itp.) w celu stworzenia ich profilu i dostarczenia im reklam dopasowanych do ich przewidywanych zainteresowań, także wtedy kiedy odwiedzają oni inne strony internetowe w sieci reklamowej firmy Google Ireland Ltd. oraz Facebook Ireland Ltd.

5.3. Standardowo większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie akceptuje zapisywanie plików Cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z plików Cookies za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej. Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików Cookies – w tym ostatnim wypadku jednak może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności Sklepu Internetowego (przykładowo niemożliwym może okazać się przejście ścieżki Zamówienia poprzez Formularz Zamówienia z uwagi na niezapamiętywanie Produktów w koszyku podczas kolejnych kroków składania Zamówienia).

5.4. Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies przez nasz Sklep Internetowy – zgodnie z przepisami taka zgoda może być również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. W braku wyrażenia takiej zgody należy odpowiednio zmienić ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies.

5.5. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarkek internetowych (Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera, Safari, Microsoft Edge).

5.6. Administrator może korzystać w Sklepie Internetowym z usług Google Analytics, Universal Analytics dostarczanych przez firmę Google Ireland Limited (Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia). Usługi te pomagają Administratorowi prowadzić statystyki i analizować ruch w Sklepie Internetowym. Gromadzone dane przetwarzane są w ramach powyższych usług do generowania statystyk pomocnych w administrowaniu Sklepie Internetowym i analizie ruchu w Sklepie Internetowym. Dane te mają charakter zbiorczy. Administrator korzystając z powyższych usług w Sklepie Internetowym gromadzi takie dane jak źródła i medium pozyskania odwiedzających Sklep Internetowy oraz sposób ich zachowania na stronie Sklepu Internetowego, informacje na temat urządzeń i przeglądarek z których odwiedzają stronę, IP oraz domenę, dane geograficzne oraz dane demograficzne (wiek, płeć) i zainteresowania.

5.7. Możliwe jest zablokowanie w łatwy sposób przez daną osobę udostępniania do Google Analytics informacji o jej aktywności na stronie Sklepu Internetowego – w tym celu można na przykład zainstalować dodatek do przeglądarki udostępniany przez firmę Google Ireland Ltd. dostępny tutaj: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl.

5.8. Administrator może korzystać w Sklepie Internetowym z usługi Piksel Facebooka dostarczanej przez firmę Facebook Ireland Limited (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia). Usługa ta pomaga Administratorowi mierzyć skuteczność reklam oraz dowiadywać się, jakie działania podejmują odwiedzający sklep internetowy, a także wyświetlać tym osobom dopasowane reklamy. Szczegółowe informacje o działaniu Piksela Facebooka możesz znaleźć pod następującym adresem internetowym: https://www.facebook.com/business/help/742478679120153?helpref=page_content.

6. Dane zbierane, które zachowujemy i e-mailowy newsletter.

6.1. Jeśli zwracasz się do naszego sklepu z zapytaniem odnośnie realizacji Twojego zamówienia, uszczegółowienia danych, zapytania o produkt, zarówno e-mailowo jak
i telefonicznie, to przekazujesz nam swoje dane, czyli: nr telefonu, imię i nazwisko, adres e- mail. Są to dane, które wcześniej Drogi Kliencie podałeś i na których przetwarzanie wyraziłeś zgodę. Wszystkie te elementy wykorzystywane są wyłącznie do potwierdzenia Twojej tożsamości i kontaktu z Tobą, w celu udzielenia wyczerpujących informacji odnośnie nurtującego Ciebie problemu, związanego z naszym asortymentem. Informacje uzyskane od klienta nie są katalogowane i udostępniane podmiotom trzecim, poza przypadkami wyszczególnionymi w niniejszej Polityce Prywatności.
6.2. W przypadku podjęcia przez Ciebie decyzji, dotyczącej otrzymywania newslettera z naszego sklepu /opcję możesz zaznaczyć na formularzu zamówień bądź przy zakładaniu konta/, Twój adres e-mail zostanie umieszczony w bazie klientów. Dzięki temu będziesz otrzymywał najnowsze informacje o asortymencie, aktualnych promocjach i wydarzeniach z naszego sklepu. Możesz jednak w każdej chwili zrezygnować z subskrypcji naszego newslettera. Każda wiadomość reklamowo-promocyjna przesyłana przez naszą firmę do klienta, posiada jasną instrukcję jak można zrezygnować z jej otrzymywania. Gwarantujemy, że bez Twojej zgody nie będziemy wysyłać żadnych materiałów marketingowych drogą elektroniczną zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. Nr 144, poz. 344 ).


7. W jaki sposób wykorzystujemy Twoje dane.

7.1. Wszystkie informacje i dane podane przez Ciebie wykorzystujemy wyłącznie na potrzeby realizacji zamówienia i nie przekazujemy ich żadnym firmom zewnętrznym, a jeśli zamierzamy je udostępnić to wyraźnie komunikujemy to wraz z informacją w jaki sposób możesz nie wyrazić na to zgody.

7.2. Dostęp do Twoich danych w naszej firmie mają tylko odpowiednio przeszkolone osoby, zajmujące się bieżącą obsługą zamówień. Jeśli wybierzesz inny niż osobisty odbiór przesyłki, niezbędna jest pomoc kuriera, który bezpiecznie dostarczy Tobie zamówiony towar. Przekazujemy mu wtedy niezbędne informacje, konieczne do sprawnego dostarczenia towaru: imię i nazwisko i adres dostawy - aby mógł zweryfikować rzeczywistego odbiorcę zamówienia i dowieźć produkty pod odpowiedni adres. Numer telefonu okazuje się być niezbędny przy uzgodnieniu dogodnej godziny odbioru przesyłki.

7.3. Podczas płatności kartą kredytową na stronach naszego sklepu potwierdzamy Twoje dane, tj. imię i nazwisko, adres aby wstępnie zweryfikować transakcję. Numer karty kredytowej nie jest nam znany. Poprzez bezpieczne i zaszyfrowane połączenie Twój numer karty kredytowej zna tylko wybrany przez Ciebie akceptant kart płatniczych - firma TPay Polska S.A.

7.4. W przypadku wyboru opcji ratalnej w jednym z oferowanych systemów ratalnych zostaniesz przekierowany na stronę formularza ratalnego, gdzie będziesz mógł zamieścić wszystkie dane personalne niezbędne do uzyskania kredytu. Te dane zostaną tylko i wyłącznie przekazane do wybranego przez Ciebie banku, który na ich podstawie podejmie decyzje o przyznaniu kredytu oraz przygotuje dla Ciebie gotowy do podpisu dokument. Twoje dane podane w formularzu ratalnym nie zostaną udostępnione innym podmiotom.

7.5. W sytuacji naruszenia Regulaminu zamieszczonego na naszej stronie, złamania prawa, lub gdy zaistnieje taka konieczność określona przepisem prawnym, możemy udostępnić Twoje dane organom wymiaru sprawiedliwości. Możemy je także udostępnić w wypadku kontroli Generalnego Inspektoratu Ochrony Danych Osobowych. Poza tymi przypadkami informacje dotyczące Twojej tożsamości nie zostaną ujawnione osobom trzecim.
8. Sposób kontaktu naszej firmy z klientem

Nasi handlowcy kontaktują się z Tobą telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Tą drogą będą przekazywać Tobie wszystkie ważne informacje, dotyczące Twojej transakcji.

Jeśli wyraziłeś zgodę na otrzymywanie od nas informacji marketingowych i podałeś swój adres e-mail, to te informacje trafią do Ciebie właśnie tą drogą. W każdej chwili możesz jednak cofnąć zgodę na subskrypcję tych informacji.

8. PRAWO KONTROLI, DOSTĘPU DO TREŚCI SWOICH DANYCH
ORAZ ICH POPRAWIANIA

  1. Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, które jej dotyczą, zawartych w zbiorze danych Administratora, a zwłaszcza prawo do żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem przepisów prawa albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.
  2. Każdej osobie przysługuje prawo do cofnięcia zgody w zakresie udostępnienia danych osobowych, która została wyrażona w momencie dokonywania określonych czynności takich jak np. rejestracja czy wszelkie usługi i funkcjonalności oferowane przez shamasa.pl Zmiana dotycząca zgód nie może pociągać żadnych konsekwencji, jednakże cofnięcie ich może spowodować uniemożliwienie dalszego korzystania
    z usługi lub funkcjonalności, które wymagają cofniętej zgody zgodnie z art 7 ust. 3 RODO.
  3. Prawo do sprzeciwu wykorzystania danych - w każdym momencie osoba, która udostępniła dane osobowe ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec wykorzystania przez nas danych osobowych. Sprzeciw wobec wykorzystywania danych, będzie również oznaczać rezygnację z otrzymywania powiadomień, związanych ze świadczeniem dostępnych usług w ramach serwisu oraz przy wysyłaniu komunikatów marketingowych w formie wiadomości e-mail dotyczących wdrożonych produktów. Sprzeciw może skutkować usunięciem danych osobowych, jeżeli brak będzie innej podstawy prawnej do ich przetwarzania zgodnie z art. 21 RODO.
  4. W celu realizacji uprawnień wskazanych w ust. 1 i 2 można korzystać z opcji
    w ramach Konta lub poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na adres: [email protected] albo pisemnie na adres Administratora.
  5. Zgodnie z art. 77 RODO każda osoba, której dane dotyczą ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych „UODO").

9. CZAS PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Dane osobowe są przechowywane przez czas posiadania konta w serwisie i tylko wyłącznie w celach świadczenia usług zgodnie z Regulaminem i do celów marketingowych.
  2. Dane osobowe po usunięciu konta w Serwisie mogą zostać przechowywane do realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa lub w celu prawnie uzasadnionych interesów.
  3. Dane osobowe, które są związane z plikami Cookies są przechowywane przez okres odpowiadający cyklowi ich życia lub czasu, w którym sam je usuniesz.

10. Weryfikacja danych osobowych.

W każdej chwili klient ma możliwość zmiany hasła, aktualizacji, bądź weryfikacji swoich danych po zalogowaniu się do naszego systemu na swoim koncie użytkownika. Po kliknięciu w opcje 'zmień swoje dane' - istnieje natychmiastowa możliwość ich edycji. Możesz się również zwrócić z tą prośbą dzwoniąc do nas lub wysyłając e-mail. Nie możesz jednak samodzielnie zmienić danych użytych do aktualnie realizowanej transakcji zakupu, ponieważ są one częścią rachunku lub faktury. W razie zaistnienia problemu na tym etapie, skontaktuj się z nami telefonicznie. Postaramy się pomóc.


11. Zabezpieczenie Twoich danych osobowych

11.1. Sposób komunikacji Twojego prywatnego komputera z serwerem naszej firmy jest całkowicie bezpieczny i niewidoczny dla osób trzecich, korzystających z Internetu. Przepływ informacji na stronach zawierających/pobierających dane osobowe odbywa się w szyfrowanym połączeniu SSL (Secure Socket Layer), gwarantowanym certyfikatem GeoTrust®

11.2. Dane osobowe klientów gastromix.pl są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej w skrócie RODO, (w szczególności art. 6 ust. 1 lit.b RODO), a także ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.


12. Odsyłacze do innych stron internetowych

Gastromix II S.C. Waldemar Gazurek Mieczysław Franek nie odpowiada za politykę ochrony prywatności stosowaną przez właścicieli lub administratorów serwisów, do których kierują odsyłacze/linki zamieszczane na www.gastromix.pl.pl.


13. Zmiana polityki prywatności

Gastromix II S.C. Waldemar Gazurek Mieczysław Franek zastrzega sobie prawo aktualizacji i zmiany polityki prywatności poprzez publikację nowej treści na swojej stronie internetowej. Spowodowane jest to tym, że zmianie ulegają technologie, standardy i wymagania związane z prowadzeniem działalności w Internecie. Oznacza to, że w przyszłości Gastromix II S.C. Waldemar Gazurek Mieczysław Franek może, a czasem będzie musiało, wprowadzać modyfikacje w Polityce Prywatności. Wraz z każdą zmianą, nowa wersja Polityki Prywatności będzie się pojawiała na stronie www.gastromix.pl.pl i będzie obowiązywała w nowym brzmieniu od dnia jej umieszczenia.

14.Postanowienia uzupełniające

W sprawach nieuregulowanych regulaminem Polityki Prywatności zastosowanie mają postanowienia Kodeksu cywilnego i odpowiednich ustaw prawa polskiego, a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).


15. Kontakt

W przypadku pytań dotyczących gromadzenia, przetwarzania lub wykorzystywania danych osobowych klientów sklepu gastromix.pl, przy zasięganiu informacji, zmianach, blokowaniu lub usuwaniu danych oraz odwołaniu udzielonych zezwoleń należy zwrócić się na piśmie do:

Gastromix II S. C. Waldemar Gazurek Mieczysław Franek , o numerze NIP 548-23-42-232
ul. Ślaska 2
43-430 Skoczów

Tel. 33 853 48 05
email: biuro@gastromix.pl

Informacje dotyczące internetowego systemu rozstrzygania sporów na podstawie art. 14 ust. 1 ODR (Internetowe rozstrzyganie sporów):

Komisja Europejska zapewnia konsumentom możliwość rozstrzygania sporów w handlu internetowym zgodnie z art. 14 ust. 1 ODR (Internetowe rozstrzyganie sporów), na jednej z platform. Platforma (http://ec.europa.eu/consumers/odr) służy jako miejsce, gdzie konsumenci mogą próbować osiągnąć pozasądowe porozumienia w sporach wynikających z zakupów oraz umów na usługi w Internecie.